Pulp Fiction Sayfaya git: 1, 2, 3, Sonraki |
Yazar
Mesaj
Alıntı:
Sevdiğim bir film, bunun haricinde ise yazacak pek bir şeyim yok açıkçası şu an için. Sizin film hakkındaki düşüncelerinizi öğrenmek isterim
Biraz ergence sanırım ama paylaştığın resmin kocaman bir posteri uzunca zamandır odamı süslüyor.. Bir de hadi oradan diyebilirsiniz ama bence Tarantino'nun değeri akademi tarafından hala tam anlaşılamadı, bundan 20 sene sonra badem gözlü Kubrick muamelesi görmeye başlar..
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): kuinşi
Benim de sevdiğim bir film ama kült diyemem.Karakterler ve diyaloglar oldukça iyi ve filmin sıradışı bir tarzı var, senaryonun işleniş tarzı da fena değil.Bu konulardan avantajlı olsa da filmden pek bir şey çıkartamıyor insan, birkaç kişinin başından geçen olayları anlatıyor sadece.Basit geliyor bana, konunun kendisi de basit işlenişi de.Imdb'de 4. olacak bir film değil benim için.
Bir de ekleyeyim bu filmin ya da herhangi bir filmin kült olup olmaması öyle çok da kişisel standartlarla karar verilecek bir durum değildir bana göre.. Çünkü bir esere kült denildiğinde her ne kadar insanın kulağına dünyanın en iyileri listesine baş sıradan girecek bir filmden bahsediliyormuş gibi gelse de, sanılanın aksine bu çok da doğru bir tanım olmaz.. Bir filmin kült olması için kendinden önceki eserlerin klişelerinden olabildiğince uzak kalıp, kendinden sonraki eserler için ise yeni kapılar aralaması gayet yeterlidir.. Yani bir film sınırları zorlayıp, sinemaya deneysellik derecesine varan yenilikler katıyorsa ya da en kaba deyişle farklı bir yorumu varsa o film kült tabirine gayet de uygundur.. Pulp Fiction da özellikle hikaye akışı, sahne geçişleri ve olayları anlatımıyla işte bu tabirin hakkını çoğu Tarantino filmi gibi vermektedir..
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): kuinşi
Pulp Fiction...
Pulp Fiction'u kült yapan pek çok neden vardır. Tabii bu kült olma olayı sen ben dedik diye olmuyor, insanların zihninde yer etmesi, ilgili sanat dalına bir şey katması gerekiyor. Animesel örnek: Paprika çok ünlü değildir ama bir kült filmdir. Naruto; çok ünlüdür, neredeyse herkes bilir ama kült değildir.
Peki ne kattı Pulp Fiction:
1)Anakronik anlatım tarzını sinemaya oturttu. Pulp Fiction'un atlamalı anlatım tarzı benzer filmlerin önünü açtı. Özellikle Nolan filmlerinde gördüğümüz anakronik anlatımın Amerikan seyiricisi başta olmak üzere "tutabileceğini" kanıtladı. (Önceden anakronik eserler sanatsal olarak başarılı kabul edilseler de mainstream piyasada karmaşık olacaklarından seyirci tarafından sevilmeyecekleri düşünülüyordu. Citizen Kane bunun en iyi örneği olarak yıllarca tüm yapımcıları türden uzak tutmuştu-Ne oldu diye merak edenler için: Citizen Kane tüm ödülleri topladı ancak Box Office'de yani gişede bütçesini bile doğru düzgün karşılayamadı.)
2)90'ları tam anlamıyla yansıtması. Cidden 90'lı yılların tüm geyikleri, pop kültürü filmde aktarılmıştır. Bu da filmin çok hızlı benimsenmesine yol açmış, Tarantino'ya da sabit bir takipçi kitlesi kazandırmıştır. Trivia: Roger Ebert 2001'de "son on yılın en etkileyici filmi" demişti.
3)PULP FİCTİON BİR İNDİE FİLM'DİR. Tabii şimdi tüm casti, yönetmeni, senaristi ünlü olduğu için çoğu insan bunu fark etmiyor ama film çok düşük bir bütçeyle, yarı-bağımsız-aslında tam bağımsız da sponsor falan var bir iki tane diye "yarı" bağımsız dedim- olarak çekilmiştir (Toplam bütçesi yanılmıyorsam 8 milyon dolardı).
4)Düşük bütçeli, yarı bağımsız bir film tüm film festivallerini deyim yerindeyse "yağmalaması", amatörlere -dünya çapında ama özellikle Hollywood'da- yeni bir umut ışığı olmuştur. Sırf bu filmin gazıyla sayısız amatör yapımcı kendi filmlerini çekmiş, zibilyon tane oyuncu da kariyer şansı kazanmıştır. (Bunların arasında filmin kendi oyuncuları da vardır. Özellikle Bruce Willis ve John Travolta filmden önce tam bir "çöküş" içindeydiler.)
5)Reservoir Dogs ve Pulp Fiction'un başarısı Hollywood'daki yönetmenler arası güç dengelerini silip atmıştır. Şöyle ki, "eğitimsiz" bir kaset satıcısı(Film kiralayan bir dükkanda çalışıyordu) olan Tarantino'nun ödülden ödüle koşması "akademiden" çıkmış olmanın başarılı olmak için bir kıstas olmadığını kanıtladı. "Alaylı yönetmen" akımını başlatmıştır.
6)Postmodern filmin poster çocuğudur Pulp Fiction. Ayrıca kara mizahın yükselişinde de rolü büyüktür.
7)Dans, Wallace'ın tecavüzü, "I just shot Marvin in the face", "Ezekiel"(Samuel L. Jackson'ın "English MF Do you speak it" dediği sahne), Restoran gibi bir yığın ikonik sahneyle dolu olması.
8)Küçük detaylar: Filmi yirmi kere izleseniz yirmi birinci izleyişinizde görmediğiniz bir şeyle karşılaşmanız mümkündür. Ufak küçük parçacıklar halinde filmin içinde gizlenmiş pek çok öğe vardır.
Tabii "hipsterlara göre" kült filmlerin genelgeçer bir standardı gişede pek başarılı olamamalarıdır. Bu açıdan yüzeysel bir yaklaşımla teknik olarak "klasik kült film" klasmanına sokulmayabilir. Ancak kesin bir tanımı olmayan "kült film"in nerdeyse tüm tanımlanmış özelliklerini barındıran Pulp Fiction, tüm eleştirmenlerin ve sinemaseverlerin gözünde ikonik bir kült filmdir.
Pulp Fiction'u kült yapan pek çok neden vardır. Tabii bu kült olma olayı sen ben dedik diye olmuyor, insanların zihninde yer etmesi, ilgili sanat dalına bir şey katması gerekiyor. Animesel örnek: Paprika çok ünlü değildir ama bir kült filmdir. Naruto; çok ünlüdür, neredeyse herkes bilir ama kült değildir.
Peki ne kattı Pulp Fiction:
1)Anakronik anlatım tarzını sinemaya oturttu. Pulp Fiction'un atlamalı anlatım tarzı benzer filmlerin önünü açtı. Özellikle Nolan filmlerinde gördüğümüz anakronik anlatımın Amerikan seyiricisi başta olmak üzere "tutabileceğini" kanıtladı. (Önceden anakronik eserler sanatsal olarak başarılı kabul edilseler de mainstream piyasada karmaşık olacaklarından seyirci tarafından sevilmeyecekleri düşünülüyordu. Citizen Kane bunun en iyi örneği olarak yıllarca tüm yapımcıları türden uzak tutmuştu-Ne oldu diye merak edenler için: Citizen Kane tüm ödülleri topladı ancak Box Office'de yani gişede bütçesini bile doğru düzgün karşılayamadı.)
2)90'ları tam anlamıyla yansıtması. Cidden 90'lı yılların tüm geyikleri, pop kültürü filmde aktarılmıştır. Bu da filmin çok hızlı benimsenmesine yol açmış, Tarantino'ya da sabit bir takipçi kitlesi kazandırmıştır. Trivia: Roger Ebert 2001'de "son on yılın en etkileyici filmi" demişti.
3)PULP FİCTİON BİR İNDİE FİLM'DİR. Tabii şimdi tüm casti, yönetmeni, senaristi ünlü olduğu için çoğu insan bunu fark etmiyor ama film çok düşük bir bütçeyle, yarı-bağımsız-aslında tam bağımsız da sponsor falan var bir iki tane diye "yarı" bağımsız dedim- olarak çekilmiştir (Toplam bütçesi yanılmıyorsam 8 milyon dolardı).
4)Düşük bütçeli, yarı bağımsız bir film tüm film festivallerini deyim yerindeyse "yağmalaması", amatörlere -dünya çapında ama özellikle Hollywood'da- yeni bir umut ışığı olmuştur. Sırf bu filmin gazıyla sayısız amatör yapımcı kendi filmlerini çekmiş, zibilyon tane oyuncu da kariyer şansı kazanmıştır. (Bunların arasında filmin kendi oyuncuları da vardır. Özellikle Bruce Willis ve John Travolta filmden önce tam bir "çöküş" içindeydiler.)
5)Reservoir Dogs ve Pulp Fiction'un başarısı Hollywood'daki yönetmenler arası güç dengelerini silip atmıştır. Şöyle ki, "eğitimsiz" bir kaset satıcısı(Film kiralayan bir dükkanda çalışıyordu) olan Tarantino'nun ödülden ödüle koşması "akademiden" çıkmış olmanın başarılı olmak için bir kıstas olmadığını kanıtladı. "Alaylı yönetmen" akımını başlatmıştır.
6)Postmodern filmin poster çocuğudur Pulp Fiction. Ayrıca kara mizahın yükselişinde de rolü büyüktür.
7)Dans, Wallace'ın tecavüzü, "I just shot Marvin in the face", "Ezekiel"(Samuel L. Jackson'ın "English MF Do you speak it" dediği sahne), Restoran gibi bir yığın ikonik sahneyle dolu olması.
8)Küçük detaylar: Filmi yirmi kere izleseniz yirmi birinci izleyişinizde görmediğiniz bir şeyle karşılaşmanız mümkündür. Ufak küçük parçacıklar halinde filmin içinde gizlenmiş pek çok öğe vardır.
Tabii "hipsterlara göre" kült filmlerin genelgeçer bir standardı gişede pek başarılı olamamalarıdır. Bu açıdan yüzeysel bir yaklaşımla teknik olarak "klasik kült film" klasmanına sokulmayabilir. Ancak kesin bir tanımı olmayan "kült film"in nerdeyse tüm tanımlanmış özelliklerini barındıran Pulp Fiction, tüm eleştirmenlerin ve sinemaseverlerin gözünde ikonik bir kült filmdir.
Tarantino filmleri ile sinemada yeni bir ekol olarak baş göstermiş diyebileceğimiz "boş muhabbet" mevzusu... Sanırım Pulp Fiction en çok boş muhabbet dönen filmdi izlediklerim arasında. Aslında bu konudaki fikirleri merak ediyordum bir hayli ancak değinen olmamış; ben ortaya atmış olayım
Not: Kült olma konusunda biraz yanlışınız var sanki. Kült olmak popülarite ile alakalıdır. Naruto külttür mesela.
(TDK) kült: Belli bir dönemde aşırı ilgi gören film vb.
Not: Kült olma konusunda biraz yanlışınız var sanki. Kült olmak popülarite ile alakalıdır. Naruto külttür mesela.
(TDK) kült: Belli bir dönemde aşırı ilgi gören film vb.
Çoğunlukla dediğin gibi bir anlamı varmış gözüyle bakılıyor bu kavrama ama öyle değil malesef, olayı biraz yanlış anlamışsın sanırım.. Bir film popüler diye kült tabiri kullanmak düşülecek en büyük hatadır, hatta tam tersine kült film tabirini çok bilinmeyen filmler için kullanmak sinema çevresinde daha yaygındır, yine de bu bir filme kült demek için bir görece olmamalıdır.. Büyük ihtimalle de Pulp Fiction bilinen bir film olduğu için bu hataya düşüyorsun ama dediğim gibi kült filmlerin en babaları da genellikle en bilinenleridir.. (Big Lebowski, Taxi Driver, Fight Club)
Yabancılarda bir tabir vardır "milestone" diye, bu filmler için de bu tabiri gayet uygun düşer.. Yani sinema tarihinde yeri olan, sinemayı bir yerlere taşımış, yeni bakış açıları kazandırmış bir eser için kullanılabilecek bir söz bana göre.. Kült dediğin Naruto ise kendinden önceki animeleri kopyalayıp, aynı konular etrafında dönmekten öteye gidememiştir kusura bakma..
Yabancılarda bir tabir vardır "milestone" diye, bu filmler için de bu tabiri gayet uygun düşer.. Yani sinema tarihinde yeri olan, sinemayı bir yerlere taşımış, yeni bakış açıları kazandırmış bir eser için kullanılabilecek bir söz bana göre.. Kült dediğin Naruto ise kendinden önceki animeleri kopyalayıp, aynı konular etrafında dönmekten öteye gidememiştir kusura bakma..
Boş muhabbet kısmı Reservoir Dogs döneminin (88-92 arası) bir getirisi. Ben çok severim mesela. Film izliyor gibi değil de gerçekten olayın içindeymiş hissi veriyor çünkü. Yoksa sadece senaryo çevresinde "gereken"diyaloglardan oluşsa film beni tam olarak içine çekmesi zorlaşıyor. Tabii settinge göre değişir bu, şimdi Aragorn dönüp Legolas'a "cüceler elf ekmeğine ne diyor onların ölçü birimi farklıymış galiba çeyrek yok onlarda ne diyorlar?" dese kırarım o DVD'yi mesela. Ama "bro Amsterdam'da her şey serbestmiş" geyiği yapan iki mafyöz eleman çok hoşuma gider.
Bu arada kült filmler ve animeler hakkında yazdım bayağı bir.. Yazışmalarla alakalı ama konuyla alakasız diye spoiler taginde duruyor:
Bu arada kült filmler ve animeler hakkında yazdım bayağı bir.. Yazışmalarla alakalı ama konuyla alakasız diye spoiler taginde duruyor:
Spoiler:
@Shanks
Üzgünüm ama burada yanlışı olan sizsiniz. TDK'daki tanımının üzerine pek bir şey eklemeye gerek yok aslında, gayet güzel açıklanmış. Belli bir dönemde aşırı ilgi gören film. Senin kült olarak saydığın filmler gibi. Kült olmak geniş bir kitleye mal olmuş olmak ve biraz da kalıcılığı yakalamış olmak demektir. Bir filmin kült olması için sinema sanatı anlamında başarılı olması da gerekmez, kendisine özgü birtakım ögeler geniş bir kitlece benimsenmiş ise o film külttür. Mesela "Atıl Kurt!" repliği kült olmuş bir repliktir ama bu Tarkan filmlerini başarılı yapmaz. Veya pek çok çevrede Kage Bunshin muhabbeti üzerinden espriler dönebildiği için Naruto'ya kült denilebilir.
Üzgünüm ama burada yanlışı olan sizsiniz. TDK'daki tanımının üzerine pek bir şey eklemeye gerek yok aslında, gayet güzel açıklanmış. Belli bir dönemde aşırı ilgi gören film. Senin kült olarak saydığın filmler gibi. Kült olmak geniş bir kitleye mal olmuş olmak ve biraz da kalıcılığı yakalamış olmak demektir. Bir filmin kült olması için sinema sanatı anlamında başarılı olması da gerekmez, kendisine özgü birtakım ögeler geniş bir kitlece benimsenmiş ise o film külttür. Mesela "Atıl Kurt!" repliği kült olmuş bir repliktir ama bu Tarkan filmlerini başarılı yapmaz. Veya pek çok çevrede Kage Bunshin muhabbeti üzerinden espriler dönebildiği için Naruto'ya kült denilebilir.
TDK ne zamandan beri sinema otoritesi oldu? Ben mi kaçırdım?
Film otoritelerinden hemen nette bulunabilecek yazılar:
[Bağlantı]
[Bağlantı]
Daha detaylı okuma yapmak isteyenler buradan devam edebilir.
Film otoritelerinden hemen nette bulunabilecek yazılar:
[Bağlantı]
[Bağlantı]
Daha detaylı okuma yapmak isteyenler buradan devam edebilir.
1. sayfa (Toplam 3 sayfa) [ 29 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |