anime dersleri - 4 'ara ve anahtar kareler |
Yazar
Mesaj
merhaba arkadaşlar. google'da üçüncü sırada çıkan anime derslerinin dördüncüsüne geldik. bugün çizime geçiyoruz. hani şu 'dakika başı 1800 çizim yapacağınız' kısma.
not: bu kısımda the animator's survival kit kitabından örnekler vereceğim. bu kitap avrupa usülü çizgi film için. japon animeleri arasında küçük nüans farkları var. (nüans!?
)
çizime nasıl geçileceğini bir şablonla göstereceğim.
önce storyboardımıza yada hikayeye bakıyoruz. sonra temel olarak belirleyici olan birkaç kareyi çiziyoruz. sonra bu arada yaptığı küçük hareketler varsa (breakdowns or passing positions) onları çiziyoruz. sonra yavaş yavaş aralar dolduruyoruz.
örnek
adam yürüdü, tebeşiri aldı ve tahtaya birşeyler yazdı.
key: anahtar demektir. en belirleyici pozisyonlarda kullanılır.
şimdi bu hareketlerin arasında kaç saniye olacağını belirliyoruz.
burada 4 saniye olarak verilmiş. karar size ait tabi. aksiyon sahnesi olsa 0.4 saniye falan bile yazabiliyosunuz.
efenim sonra araları dolduruyoruz.
artık hareketin ne olduğu dahada iyi belli oluyor.
nasıl yürüdüğünüzü hiç fark ettiniz mi? başınız bir aşağı bir yukarı hareket eder. animmasyona bunu yansıtmak gerekir. bu baş hareketleri gibi küçük değişimlere kırılma denir. kırılmaları ekleyince karelerimiz tam anlamıyla tamamlanıyor.
bu kırılmaları eklediğimizde sonuç bu oluyor. aslında isteyenler aralara daha fazla kare ekleyebilir fakat kar amacı gütmeyen bir proje için bu yeterli. ha isterseniz bi de bu var:
bu biraz göz korkutucu gibi
aralarındaki farkı görmek isterseniz size çöp adamlarla bir animasyon hazırlayayım:
temel:
bence yeterli. yani büyük bi çalışma yapmıyosanız gayet iyi bence.
gelişmiş:
alın size yüksek kalite. ama pek gerek yok yani.
ama size fps hızı için bi kılavuz karaliym hemen:
5 fps: böyle hayal görürken falan ne biliym ağır çekimde kullanılabilecek bi hız ama filmi bu hızda yaparsanız tiksinirsiniz
10 fps: biraz yavaş kalabilir.
12 fps: yeterli minimum hızdır.
15 fps: ideal hızdır.
18 fps: kaliteli bir iş çıkartmak istiyorsanız kullanılabilecek bir hızdır.
20 - 24 fps:artık aşmış animasyonlarda olur. bu kadar kasmaya gerek yok derim.
hepinize güle güle bir sonraki derste grüşürüz
not: bu kısımda the animator's survival kit kitabından örnekler vereceğim. bu kitap avrupa usülü çizgi film için. japon animeleri arasında küçük nüans farkları var. (nüans!?

çizime nasıl geçileceğini bir şablonla göstereceğim.

önce storyboardımıza yada hikayeye bakıyoruz. sonra temel olarak belirleyici olan birkaç kareyi çiziyoruz. sonra bu arada yaptığı küçük hareketler varsa (breakdowns or passing positions) onları çiziyoruz. sonra yavaş yavaş aralar dolduruyoruz.
örnek
adam yürüdü, tebeşiri aldı ve tahtaya birşeyler yazdı.

key: anahtar demektir. en belirleyici pozisyonlarda kullanılır.
şimdi bu hareketlerin arasında kaç saniye olacağını belirliyoruz.

burada 4 saniye olarak verilmiş. karar size ait tabi. aksiyon sahnesi olsa 0.4 saniye falan bile yazabiliyosunuz.
efenim sonra araları dolduruyoruz.

artık hareketin ne olduğu dahada iyi belli oluyor.
nasıl yürüdüğünüzü hiç fark ettiniz mi? başınız bir aşağı bir yukarı hareket eder. animmasyona bunu yansıtmak gerekir. bu baş hareketleri gibi küçük değişimlere kırılma denir. kırılmaları ekleyince karelerimiz tam anlamıyla tamamlanıyor.

bu kırılmaları eklediğimizde sonuç bu oluyor. aslında isteyenler aralara daha fazla kare ekleyebilir fakat kar amacı gütmeyen bir proje için bu yeterli. ha isterseniz bi de bu var:


bu biraz göz korkutucu gibi

aralarındaki farkı görmek isterseniz size çöp adamlarla bir animasyon hazırlayayım:
temel:

bence yeterli. yani büyük bi çalışma yapmıyosanız gayet iyi bence.
gelişmiş:

alın size yüksek kalite. ama pek gerek yok yani.
ama size fps hızı için bi kılavuz karaliym hemen:
5 fps: böyle hayal görürken falan ne biliym ağır çekimde kullanılabilecek bi hız ama filmi bu hızda yaparsanız tiksinirsiniz

10 fps: biraz yavaş kalabilir.
12 fps: yeterli minimum hızdır.
15 fps: ideal hızdır.
18 fps: kaliteli bir iş çıkartmak istiyorsanız kullanılabilecek bir hızdır.
20 - 24 fps:artık aşmış animasyonlarda olur. bu kadar kasmaya gerek yok derim.
hepinize güle güle bir sonraki derste grüşürüz




kendim çalıp kendim oynuyorum burda. hayır bide buraların anime yapımı konusunda en doyurucu derslerini yazıyorum (kendim yazıyorum ha, alııntı değil) ama anime yapmaya can atan adamlarda tık yok.
durun olmayan mesajdan alıntı yapayım:
Moonlight yazmış:
bu mesajın üstüne bu olursa şaşmam.
tamam sakinim.
not: şu anda kendimi yiyor haldeyim sinirimi mazur görün aaarrggh depresyon


hey depresyona girme
dersler oldukça başarılı




Çizimlerimi burada paylaşacağım ^^
[Bağlantı]
[Bağlantı]


Bence çok hoş dersler olmuş. (Yıllar sonra buraya yolu düşen köylü) Animatörlük bu yüzden gözümü korkutuyor. Zor iş yahu, animelerden ziyade animasyonlarda üç boyutlu mekan hazırlayıp bunu yapıyorlar bir de..

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [ 5 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |